13 Şubat 2010 Cumartesi

ANEKDOTLAR, HAZIR CEVAPLAR


KALDIRIMLAR NEYLE YAPILDI?

Sadrazam Fuat Paşa, Hocapaşa semtinde çıkan bir yangından istifade ederek kaldırımları genişletmiş.Fakat bir çok kişi kendini eleştirmekteymiş.Eleştirenler arasında Şehremini ihtisas ağası Hüseyin Bey de varmış.Bu zat bir gün Fuat Paşa ile karşılaşınca yapılanları sanki beğenmiş gibi:
-Sokak ve kaldırımlar sayenizde çok rahat ve güzel oldu Paşa hazretleri, deyince Fuat Paşa cevabı yapıştırdı:
-Evet o kaldırımlar, bize atılan taşlarla yapıldı.


ÇALAR SAAT

Bir gün padişah İncili Çavuş'a bir saat hediye eder.Aradan belli bir zaman geçer.Ve yine padişahın huzuruna gelir.Padişah sorar:
-hediyemi beğendin mi, der.İncili Çavuş:
- Kaybettim hünkarım,deyince padişah celallenir:
-Bre sen, hediyeme böyle mi değer veriyorsun?
-Kabahat sizde sultanım...
-Kabahat nasıl bende olabilir?

-Efendim, bendenize çalınan bir saat yerine çalar bir saat hediye edebilirdiniz.


YAHYA KEMAL'İ MAHVEDEN ŞİİRLER

Yahya Kemal'e gelenlerden biri şaire:
-Gençlerden biri dün sizin bir şiirinizi okudu,der.Yahya Kemal gayet sakin:
-Okusun!
-Fakat okurken şirinizi mahvetti.
-Çok iyi etmiş.
-Nasıl?

-Evet, çok iyi etmiş...O şiirler beni mahvetmişti.Genç arkadaş da onu mahvetmek suretiyle benim intikamımı almış...


HEPSİ BENİM İÇİN

Necip Fazıl bir gün milliyetçi şairlerden Osman Yüksel Serdengeçti'ye bir tomar kağıt göstererek:
-Benim soyum Kısakürek ailesi, Dulkadiroğullarına dayanıyor...İşte şeceremiz,der.
Osman Yüksel bu övünme karşısında:
-Üstad, anladım, çok güzel, güzel ama; ne yazık ki siz bu şecerenin en altında kalmışsınız,diye itiraz eder.Necip Fazıl'ın cevabı hazırdır:

-Bütün bu gelip geçenler beni hazırlamak için gelmiş, geçmişlerdir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder